Καταλαβαίνει ο σκύλος μου τους «κακούς» ανθρώπους Woofland

Όσοι έχουμε σκύλο πιθανότατα έχουμε υποψιαστεί πολλές φορές ότι ο γούνινος φίλος μας είναι αρκετά διορατικός και μπορεί να ξεχωρίσει εάν κάποιος έχει καλές ή όχι προθέσεις. Μια νέα μελέτη έρχεται για να επιβεβαιώσει τις υποψίες μας.

Έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Neuroscience και Biobehavioural Reviews έχει δείξει ότι τα σκυλιά είναι σε θέση να αναγνωρίσουν αν κάποιος είναι καλός άνθρωπος. Πιο συγκεκριμένα, μπορούν να ξεχωρίσουν εάν ένα άτομο φέρεται άσχημα σε κάποιο άλλο.

Και υπάρχει και συνέχεια καθώς οι σκύλοι χρησιμοποιούν αυτή την πληροφορία η οποία επηρεάζει τη μελλοντική τους συμπεριφορά απέναντι σε αυτόν που φέρθηκε άσχημα.

Για να το καταφέρουν αυτό, οι ερευνητές ζήτησαν από τους ιδιοκτήτες σκύλων να συμμετάσχουν σε διαφορετικά σενάρια, ενώ οι σκύλοι τους παρακολουθούσαν. Οι εθελοντές υποτίθεται προσπαθούσαν να ανοίξουν ένα container πριν ζητήσουν από δύο ερευνητές να τους βοηθήσουν. Στο πρώτο σενάριο, ο ένας ερευνητής παρέμενε στη θέση του χωρίς να κάνει κάτι, ενώ ο συνάδελφός του προσέφερε βοήθεια. Στο δεύτερο, ο ένας ερευνητής παρέμεινε και πάλι παθητικός, ενώ ο άλλος αρνήθηκε έντονα να βοηθήσει.

Μετά την ολοκλήρωση των δύο σεναρίων, και οι δύο ερευνητές προσέφεραν στο σκύλο μια λιχουδιά … Και, εδώ, είναι το ενδιαφέρον: στο πρώτο σενάριο, τα σκυλιά πήραν τη λιχουδιά και από τους δύο ερευνητές.

Αλλά στο δεύτερο σενάριο, οι σκύλοι δεν πήραν την λιχουδιά από τον ερευνητή που ήταν αγενής και έντονος απέναντι στους ιδιοκτήτες τους, ενώ πήραν τη λιχουδιά από εκείνον που παρέμεινε παθητικός.

Οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα σκυλιά είναι σε θέση να ξεχωρίσουν εάν κάποιος έχει άσχημη συμπεριφορά και να τον κρίνουν αναλόγως.

Στην παραπάνω έρευνα ο σκύλος είδε κάποιον να φέρεται άσχημα στο αγαπημένο του άνθρωπο και για αυτό ενήργησε ανάλογα και έδειξε τη δυσαρέσκεια του. Τι γίνεται όμως όταν δεν συμπαθεί κάποιον που μόλις συνάντησε;

Woofland - Καταλαβαίνει ο σκύλος μου τους κακούς ανθρώπους

Είναι δυνατόν να διαισθάνεται ότι κάποιος δεν έχει καλές προθέσεις;

Η απάντηση είναι ναι και υπάρχουν πολλές πιθανές εξηγήσεις γι ‘αυτό. Η βασική θεωρία είναι ότι τα σκυλιά έχουν έντονη και ανεπτυγμένη την αίσθηση της όσφρησης τους και για αυτό αντιλαμβάνονται τις χημικές αλλαγές στις φερομόνες που εκπέμπουν οι άνθρωποι, γεγονός που θα μπορούσε να σημαίνει ότι έχουν κακές προθέσεις. Οι εξαιρετικές ικανότητες όσφρησης των σκύλων χρησιμοποιούνται ήδη για τον εντοπισμό εκρηκτικών, ναρκωτικών, επερχόμενων επιληπτικών κρίσεων ακόμα και για τον εντοπισμό του καρκίνου, οπότε δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τα σκυλιά μπορούν να αντιληφθούν και άλλες χημικές αλλαγές στο ανθρώπινο σώμα.

Όταν ένα άτομο ενεργεί επιθετικά, η χημεία του εγκεφάλου αλλάζει με τρόπο που τα σκυλιά μπορούν να το μυρίσουν και να αντιληφθούν τις κακές προθέσεις, αναγκάζοντάς τα να αντιδράσουν σε πιθανή απειλή.

Μια άλλη πιθανότητα είναι ότι επειδή τα σκυλιά είναι συντονισμένα με τους ιδιοκτήτες τους, στην πραγματικότητα αντιλαμβάνονται τα συναισθήματα τους και απλά αντανακλούν πίσω το άγχος του ιδιοκτήτη τους απέναντι σε μια κατάσταση.

Η τρίτη πιθανότητα είναι ότι τόσο οι σκύλοι όσο και οι άνθρωποι έχουν μια έκτη αίσθηση ή ένα έντονο προαίσθημα για ορισμένες καταστάσεις, αλλά οι άνθρωποι συχνά αγνοούν τα προαισθήματα τους σε αντίθεση με τους σκύλους που δεν αγνοούν ποτέ τη διαίσθησή τους.

Έτσι, την επόμενη φορά που ο σκύλος μας φαίνεται να αντιπαθεί κάποιον, ας μην τον αγνοήσουμε γιατί πολύ πιθανόν να υπάρχει ένας καλός λόγος που το κάνει. Ας τον εμπιστευτούμε.

Eπιμέλεια άρθρου:woofland